علم آموزی در ایالات متحده
نوشته شده توسط : mgh


علم آموزی در ایالات متحده
سرزمین کلان آمریکا ایالات متحده بیش تر از 6 هزار موسسه یادگرفتن بهتر داراست که علم آموزی در سطح ها متعدد آکادمیک را برای شهروندان و همینطور متقاضی ها سفر تحصیلی قابلیت و امکان‌پذیر نموده است. در مجموع دانشکده های ایالات متحده به 2 نصیب عمده تقسیم می گردند؛ دانش کده‌هایی که مرکزها تحقیقاتی میباشند و تمام سطوح آکادمیک را پوشش میدهند، و کالج‌هایی که تا بازه کارشناسی تایید تحصیلی مهاجرت به قبرس شمالی  دارا هستند.

در سال‌های اخیر اکثری از شرکت های یادگرفتن بهتر مالک‌اسم آمریکایی در دیگر کشورهای عالم شعبه‌هایی احداث کرده‌اند که تحت عنوان منبع درآمد آیتم موفقی بوده میباشد.

مثلا کالج های ایالات متحده که در دیگر کشورها نیز پردیسی دایر کرده‌اند می‌اقتدار به دانشکده پزشکی ویل کرنل، دانش گاه تگزاس A&M، دانش کده جرجتاون ،کالج نورث وسترن، دانشکده کامن ولث ویرجینیا، کالج کارنگی ملون در قطر، کالج مونتانا، دانشکده ایالتی میشیگان و مؤسسه فناوری روچستر در دوبی اشاره نمود.
هرمورد از شرکت های فراگیری بهتر در آمریکا وضعیت علم آموزی مشخصی برای تایید تحصیلی دانشجوها فی مابین‌المللی در لحاظ گرفته‌اند؛ ولی کلاً برای مسافرت تحصیلی می بایست طبق مقررات فراگیری خوب کار کرد.

بعداز بازرسی وبسایت قانونی موسسه متبوع برای علم آموزی در ایالات متحده در قدم اولیه نیاز به معادلسازی مدارک تحصیلی خویش دارید. برای این دستور بایستی واپسین سند سوا‌التحصیلی به همپا ریز نمرات را تهیه و تنظیم فرمایید.

در سیستم آموزشی ایالات متحده دانشجو ها کارشناسی پیوسته (undergraduate program) 8 ترم را در 4 سال سپری می‌نماید. دانشجو یان زمان دانشکده هم حدود 2 تا 4 سال درین مدت درگیر به علم آموزی میشوند. تعداد واحدهای عصر فوق لیسانس در دسته‌های فراگیری بهتر این مرزو بوم شبیه کشور ایران 30 تا 33 واحد میباشد که حدود 2 سال به ارتفاع می‌انجامد.

درخواست کنندگان هجرت تحصیلی ایالات متحده بعد از مبادرت برای اخذ تایید تحصیلی از دانشکده‌های ایالات متحده میتوانند برای معادلسازی مدارک خویش از وب سایت‌های قانونی مانند وب سایت WES دولت ایالات متحده به کارگیری نمایند.

برای این غرض می بایست یک ورژن اسکن موازی اصل از گواهی سوا‌التحصیلی و یک ورژن از ریزنمرات اخذ گردیده از موسسه محل علم آموزی را در تارنما آپلود فرمائید. بعد از پرداخت هزینه، معادسازی در طی 7 روز کاری اعمال می گردد و به طور اتوماتیک به موسسه فراگیری بهتر مربوطه ارسال می گردد.

برای علم آموزی در ایالات متحده تحت عنوان یک مرزوبوم انگلیسی‌گویش بایستی اشراف کافی بر این لهجه داشته باشید. برای ثابت مهارت گویش انگلیسی بایستی کارنامه امتحان در میان‌المللی دارای اعتبار (اعتبار تا 2 سال بعد از تاریخ امتحان) با نمره مطلوب بازه آکادمیک ارائه نمایید.

مدارک شناسایی، مدارک سوا‌التحصیلی و سابقه تحصیلی و بقیه مدارکی که نیاز به ترجمه دارا‌هستند می بایست ترجمه قانونی گردیده و مهر پذیرش وزارت کارها خارجه و دادستانی کشور‌ایران در آن ها مندرج باشد.

برای دریافت پذیرش و ویزا تحصیلی و درخواست روادید برای علم آموزی در امریکا کپی مدارک کافی‌ست، ولی برای تصویب‌اسم و ارائه سند اشتغال به علم آموزی به اداره سفر بایستی اصل مدارک هم یار داشت.

می بایست دقت داشت که به انگیزه بالا بودن رقابت دریافت پذیرش و ویزا تحصیلی دانش گاه‌های ایالات متحده، متقاضی ها مسافرت تحصیلی ملزم به کمپانی در امتحان ورودی می باشند. این امتحان‌ها که نوع آن بسته به برهه زمانی آکادمیک گزینش میشوند، آخر و عاقبت درخواست درخواست کننده برای علم آموزی در ایالات متحده را معلوم می‌نمایند.

امتیاز امتحان ورودی به همپا بقیه مدارک تحصیلی به وسیله مسئولان تایید تحصیلی دانشجو یان در میان‌المللی چک میگردد و در شکل واحد موقعیت بودن مدرک SEVP (هیبت اختصار عبارت Student and Exchange Visitor Program) صادر می شود که مهم ترین گواهی برای درخواست روادیدِ تحصیلی مرز و بوم ایالات متحده به حساب میآید.

بایستی اعتنا داشت که ایالات متحده از 50 ایالت درست شده و هرکدام از این ایالت‌ها حالت و مقررات مهاجرتی و تحصیلی مشخصی برای متقاضی ها تایید تحصیلی در لحاظ میگیرند؛ برای فهم ظریف حالت هر کدام از دانشکده های ایالات متحده بایستی وب سایت قانونی آن را به توجه پژوهش کرد. به‌دنبال این سوژه به پژوهش کلی وضعیت تایید برای علم آموزی در ایالات متحده می پردازیم.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: